Cum sa ai o afacere prospera, cu un profit garantat?

Cum sa ai o afacere prospera, cu un profit garantat?

Se spune ca succesul in afaceri nu depinde de inteligenta, ci de increderea in fortele proprii si de atitudine. Foarte multe persoane intra intr-o negociere cu o fata zambitoare, cu ochii mari, dornici sa fie placuti si acceptati de ceilalti ca fiind niste oameni draguti, bine educati si sociabili. Este gresita aceasta abordare in afaceri, in acest domeniu intreprinzatorul trebuie sa fie focusat pe ceea ce isi doreste sa obtina si nu sa fie placut de cealalta parte.

Diferenta intre cei care au gasit succesul si cei care dau faliment din prima clipa este una uriasa, multi considerand ca daca vor gasi o idee geniala e musai sa obtina si o afacere sustenabila. Asa ca nu isi mai bat capul cu organizari, planificari si pasii marunti care trebuie parcursi in vederea cresterii sanselor de reusita pe termen lung.

Sfaturi pentru afaceri cu profit din primul an de functionare

Investirea de timp si de energie este imperios necesara din momentul in care o persoana decide sa-si deschida propria afacere. Cei mai multi dintre specialisti considera ca acele persoane, ce doresc sa-si deschida o afacere, ar trebui sa o inceapa cand inca sunt angajate in alta parte. La inceput nimeni nu castiga suficienti bani din noua afacere pentru a-si putea sustine traiul de zi cu zi, asadar trebuie sa aiba posibilitatea sa se concentreze pe dezvoltarea afacerii si nu pe propria supravietuire.

Un intreprinzator care isi doreste o afacere cu profit inca din primul an de funtionare trebuie sa tina cont de urmatoarele sfaturi:

  1. Un prim sfat, de care ar trebui sa tina cont absolut orice nou intreprinzator, este acela de a face rost de softul ERP de la Bsgroup, sistemul care ii permite sa aiba o imagine de ansamblu asupra activitatii din intreaga firma, care faciliteaza comunicarea si coordonarea intre departamente, care permite angajatilor sa fie mai eficienti. Implementarea unui sistem ERP inca de la inceput poate contribui la dezvoltarea afacerii.
  2. O afacere prospera poate incepe daca intreprinzatorul are si un partener de ajutor sau un mentor care sa-i ofere experienta sa in acest domeniu. De asemenea, va avea nevoie inca de la inceput de clienti, asadar marketingul poate fi realizat chiar dinainte de a incepe propriu-zis afacerea;
  3. Cladirea, in care va functiona firma si isi vor desfasura activitatea angajatii, trebuie sa indeplineasca masurile de siguranta cerute de legile din Romania, trebuie sa fie curata si sa fie dotata atat in interior, cat si in exterior cu echipamente de curatenie. De exemplu, aceste cosuri de gunoi de pe Arli.ro sunt ideale pentru orice firma sau companie.
  4. Pentru ca nimeni nu poate fi expert in orice, mai ales atunci cand vine vorba despre o firma, ideal ar fi sa fie angajate si persoane care sa se ocupe de acele domenii in care intreprinzatorul nu este profesionist: contabilitate, consultanta in afaceri, domeniul juridic, marketing etc. Cu toate ca multe persoane vor spune ca pierd bani in acest mod, realitatea insa demonstreaza ca o problema de specialitate nerezolvata inseamna de fapt pierderea unor sume mari de bani si duce la faliment;
  5. Dotarea firmei cu aparatura moderna, de ultima generatie, care sa reuseasca sa ajute cat mai mult angajatii in munca lor, este un pas important pentru a obtine in viitor succesul. Rombiz.ro ofera laptopuri Apple super performante, iar firmele care isi doresc sa le achizitioneze in rate o pot face fara niciun fel de probleme. Tehnologie de ultima generatie este extrem de importanta in activitatea oricarei firme de succes, indiferent de domeniul despre care este vorba;

  1. O afacere, care are sanse reale de reusita, se obtine cu perseverenta, cu dorinta de a merge inainte. Tenacitatea trebuie sa fie o insusire a unui intreprinzator. Daca este respins de vreun client, nu trebuie sa se dea batut, din contra trebuie sa ramana ferm pe pozitie, sa-l recontacteze telefonic. Un ”Nu” nu inseamna neaparat un refuz;
  2. Capitalul este important inca de la inceput pentru afacere, iar economiile personale, imprumuturile de la cunostinte, de la rude sunt de preferat, mai ales ca bancile nu vor acorda, in general, inca de la inceput, o finantare afacerii. Dintr-un motiv sau altul, acestea vor fi retincente sa finanteze start-up-uri;
  3. Trebuie sa se obtina increderea potentialilor clienti si colaboratori, astfel incat ideal este ca orice intreprinzator sa inceapa sa investeasca mai intai in carti de vizita, imbracaminte, atitudine, comportament impecabil. Toate aceste lucruri vor sugera profesionalism si vor oferi incredere celorlalti;
  4. O afacere de succes debuteaza cu un plan de afaceri bine pus la punct, nu neaparat extrem de detaliat, dar care sa se concentreze pe acele elemente esentiale care sunt de ajutor pentru dezvoltarea business-ului. Acest lucru reuseste astfel sa-l faca pe intreprinzator sa economiseasca timp si bani;
  5. Viitorul afacerist trebuie sa fie deschis sa invete tot timpul, zi de zi, deoarece piata se tot schimba periodic. Daca acesta nu incearca sa fie competitiv, sa fie la curent cu orice noutate si sa studieze permanent, atunci afacerea va da faliment cu siguranta. Educatia in afaceri este foarte importanta, la fel si dezvoltarea acelui ”instinct” de care multa lume vorbeste ca ar trebui sa il aiba un afacerist de succes. Stapanirea emotiilor este o calitate esentiala pentru intreprinzator, iar investirea in educatie antreprenoriala ar fi benefica.

Drumul catre succesul in afaceri poate incepe tinand cont de sfaturile mentionate mai sus. El reprezinta o imbinare perfecta intre munca si noroc. Desi un sfert dintre romani se considera ca sunt capabili sa deschida o afacere, totusi lipsa capitalului necesar ii impiedica sa isi indeplineasca telurile si sa demonstreze ca sunt intr-adevar potentiali oameni de succes.

Cei mai multi dintre milionarii si miliardarii lumii sunt de acord ca o afacere profitabila inseamna echipe mici inzestrate cu instrumente marete care sa le faca foarte productive, iar promovarea reprezinta o parte esentiala a reusitei (reclamele trebuie sa placa clientului si nu doar celui care le realizeaza).



Lasă un comentariu

Adresa de mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Conţinut protejat !!