Masterplan: DN72 Găeşti-Ploieşti-Brăila, drum expres după anul 2030

Masterplan: DN72 Găeşti-Ploieşti-Brăila, drum expres după anul 2030

Masterplanul de transporturi aprobat în luna februarie de Guvern prevede ca Drumul Naţional 72 Găeşti-Târgovişte-Ploieşti-Brăila să devină drum expres după 2030.

Valoarea investiţiei este preconizată la peste 1.100 de milioane de euro (la costurile din 2014).

”Viteza medie înregistrată pe traseu crește până la 101 km/h urmare a implementării acestui proiect. Timpii de călătorie pe durata orelor de vârf scad cu 17%”, se mai arată în masterplan.

În document este prevăzută şi perioada în care se vor realiza lucrările.

”Proiectul pentru drumul expres Găești-Ploiești-Buzău-Brăila va fi implementat în perioada 2021-2030, în cazul ambelor scenarii de implementare”, se arată în masterplanul de transporturi.

masterplanpdf

Masterplanul de transporturi, referire la DN 72 Găeşti-Târgovişte-Ploieşti

Pe DN 72 s-au realizat recent lucrări de reabilitare, după ce lucrări de amploare nu se mai făcuseră de mai bine de 50 de ani. Contractul de reabilitare a Drumului Naţional 72 Găeşti-Târgovişte-Ploieşti, ce prevede o investiţie de peste 47 de milioane de euro, a fost semnat în luna noiembrie 2008. Firmele care au câştigat licitaţia de reabilitare a DN 72 sunt Spedition Umb, Tehnostrade, Carena Spa Impresa di Construzioni şi Consitrans. Termenul de execuţie era trei ani.

Ce este un drum expres şi care este diferenţa între acesta şi autostradă

Principala diferenţă între un drum expres cu două benzi pe fiecare sens de mers şi o autostradă tot cu două benzi pe sens va fi absenţa benzilor de urgenţă. Drumul expres va avea şi un spaţiu median de separare a sensurilor de circulaţie. De asemenea, o diferenţă va fi legată de viteza maximă cu care se poate circula: în cazul drumurilor expres, 120 km/h pentru regiunea de şes, 100 km/h pentru deal, 80 km/h pentru munte, faţă de 130 km/h pe o autostradă.

Un drum expres are un cost cu circa 30% mai mic decât autostrăzile, potrivit informaţiilor oferite de Ministerul Transporturilor.

Statisticile arată că în România nu există nici măcar un kilometru de drum expres în prezent, însă o şosea care se apropie destul de mult de conceptul de drum expres este Bucureşti-Giurgiu.

Masterplanul respins de Bruxelles şi retrimis pentru revizuiri

Masterplanul general de transporturi a fost aprobat de Guvern pe 25 februarie 2015 şi trimis la Bruxelles. Conform realitatea.net, documentul a fost respins şi retrimis în ţară pentru revizuiri.

masterplan realitatea

stire realitatea.net

Mai mulţi parlamentari de Dâmboviţa (Ionuţ Săvoiu, Leonardo Badea, Valentin Calcan, Zisu Stanciu şi Vasile Horga) spun că vor continua demersurile pentru prioritizarea în masterplan a drumului expres Găeşti-Târgovişte-Ploieşti şi a centurilor ocolitoare aferente pentru perioada 2014-2020, ceea ce înseană cu 10 ani mai devreme decât prevede varianta actuală a masterplanului.



Lasă un comentariu

Adresa de mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Conţinut protejat !!